Podologia

Podolog Bydgoszcz

Podolog zajmuje się problemami zdrowotnymi i estetycznymi Twoich stóp.

W naszym profesjonalnym gabinecie podologicznym w Bydgoszczy, wyposażonym w wysokiej jakości sprzęt, przyjmie Cię wykwalifikowany podolog, który dołoży wszelkich starań, aby bezpiecznie i na stałe pozbyć się Twojego problemu.

Dzięki naszej pomocy poradzisz sobie z:
– ubytkami paznokci i pogrubionymi lub wrastającymi paznokciami (tamponady i klamry)
– grzybicą stóp i paznokci
– stopą cukrzycową
– nadmiernie zrogowaciałym naskórkiem
– odciskami, brodawkami i pękającymi piętami
– dolegliwościami bólowymi wynikającymi z nagniotek, modzeli czy deformacji
nadmierna suchość lub nadpotliwość stóp
– poprawienie i utrzymanie kondycji stóp (zabiegi pielęgnacyjne)

W naszym profesjonalnym gabinecie podologicznym w Bydgoszczy, przyjmie Cię wykwalifikowany podolog, który dołoży wszelkich starań, aby bezpiecznie i na stałe pozbyć się Twojego problemu. Możesz przyjść na konsultację, zorientować się w dostępnych opcjach, a dopiero później zdecydować się na dalsze postępowanie.

Konsultacja podologiczna

Możesz z niej skorzystać nie tylko w przypadku problemów ze stopami. Na konsultacji sprawdzimy stan zdrowia stóp i paznokci, powiemy Ci jak o nie dbać, a jeśli masz problemy, zaproponujemy odpowiednią formę leczenia.

Podczas wizyty konsultacyjnej  nasz podolog przekaże Ci cenną wiedzę z zakresu pielęgnacji stóp, a także plan skutecznego leczenia Twoich dolegliwości.

Pedicure pielęgnacyjny i leczniczy

Pedicure pielęgnacyjny to nie tylko pomalowanie paznokci. To znacznie więcej elementów, które wykonane przez profesjonalistę pomagają zachować zdrowie i estetykę całych stóp. Nasz gabinet podologiczny Bydgoszcz oferuje pełną pielęgnację stóp, na najwyższym poziomie.

Pedicure pielęgnacyjny obejmuje takie elementy jak:

• ocena stanu skóry i paznokci stóp
  • relaksująco- oczyszczająca kąpiel wraz z dezynfekcją
  • pielęgnacja paznokci: skrócenie, oczyszczenie wałów, polerowanie
  • pielęgnacja skóry pięt, palców i śródstopia za pomocą frezarki z jednorazowymi kapturkami
  • masaż z aplikacją preparatów dla higieny i zdrowia skóry i paznokci. Środki dobierane są indywidualnie pod potrzeby klienta np. zmiękczające, regenerujące, nawilżające, odkażające lub inne.
  • malowanie płytki paznokcia (metodą klasyczną, francuską, hybrydową, żelową)

Pedicure leczniczy pozwala na pozaoperacyjne pozbycie się problemów takich jak wrastające paznokcie, nagniotki(odciski) czy wirusowe brodawki.

Plastyka wałów okołopaznokciowych

Zabieg chirurgicznych plastyki wałów paznokciowych jest aktualnie najlepszą metodą w przypadku problemu z wrastającymi paznokciami. Wykonuje się go także w przypadku zapalenia wałów okołopaznokciowych i powtarzającej się zanokcicy. Zabieg jest całkowicie bezpieczny – wykonuje go wykształcony chirurg, za pomocą innowacyjnej metody nie ingerującej w strukturę łożyska i macierzy paznokciowej. Po zabiegu, mimo relatywnie krótkiego okresu rekonwalescencji, oferujemy dodatkową opiekę podologa.

Rekonstrukcja paznokcia

Zabieg rekonstrukcji paznokcia wykonuje się u pacjentów, którzy z różnych powodów stracili część paznokcia. W takim przypadku problem stanowi nie tylko estetyka, ale i podatność na ból, urazy i infekcje. Podolog wykonuje rekonstrukcję za pomocą specjalnej masy żelowej lub akrylowej w sposób nieutrudniający odrastania paznokcia.
Wykonanie rekonstrukcji jest możliwe, jeśli na palcu pozostało minimum ⅓ paznokcia i jest on wolny od grzybicy.

Usuwanie brodawek wirusowych

Brodawki wirusowe to schorzenie spowodowane wirusem HPV, który powoduje nieestetyczne i często bolesne grudkowate narośle na stopie.  Podolog po dokładnej obserwacji dobiera metodę leczenia spośród laserowego usuwania, zabiegu chirurgicznego lub elektrokoagulacji. Zabieg, ze względu na podłoże choroby, czasem trzeba powtórzyć wielokrotnie. Pomaga on jednak pozbyć się objawów skórnych, sprawiających dyskomfort i ból.

Zabieg-usuwanie odcisku

Odciski są bardzo częstym schorzeniem występującym z wielu przyczyn m.in. od twardych butów, błędów pielęgnacyjnych czy zaburzeń funkcji stawów. Wzmożony wzrost komórek tworzy twarde zrogowacenia, których rdzeń naciska na zakończenia nerwowe, sprawiając ostry ból. Zabieg polega na usunięciu stwardnień, a następnie założeniu specjalistycznego opatrunku umożliwiającego odpowiednią regenerację skóry. Zabieg wykonywany przez naszego podologa jest higieniczny, bezpieczny oraz bezbolesny nawet bez znieczulenia.

Zabieg na paznokciu chorobowo zmienionym

Istnieje szereg czynników zmieniających wygląd płytki paznokciowej. Paznokcie mogą zmieniać barwę, kształt i grubość. Najczęściej występującą chorobą paznokci jest grzybica lub zakażenie bakteryjne. Usuwa się zmienione chorobowo fragmenty i dokładnie oczyszcza łożysko. Po opracowaniu paznokcia jest możliwość zrobienia tymczasowej rekonstrukcji.

Zabieg na rozpadlinie i pękających piętach

Zaniedbane pięty prowadzą nie tylko do rogowacenia się skóry, braku jej elastyczności co z kolei skutkuje pęknięciami skóry na piętach, ale również do groźnych rozpadlin, które są siedliskiem chorobotwórczych bakterii i prowadzą do przekrwienia pięt, podskórnych wylewów kapilarnych i zakażeń stóp.

W leczeniu podologicznym stosuje się odpowiednie preparaty zmiękczające naskórek. Za pomocą odpowienio dobranego frezu usuwa się nadmiar ilości skóry rogowej. Potem zgodnie z liniami papilarnymi na skórze drobnoziarnistym frezem albo kapturkiem zamyka się pory tkanki skórnej. Następnie zakładany jest opatrunek z preparatem.

Zabieg-usuwanie modzela

Zabieg- usuwanie modzela ( zrogowaceń ) to:

* skuteczne usuwanie modzeli i zrogowaceń już podczas pierwszej wizyty,

* stosowanie dodatkowych rozwiązań w postaci opatrzenia odciążającego lub amortyzującego, które niwelują ból.

Modzele to jeden z przykładów hiperkeratozy, czyli znacznego pogrubienia i nagromadzenia tkanki rogowej naskórka w jednym miejscu. Przeważnie stanowią dość duże, płaskie skupisko zrogowaciałej masy o żółtym zabarwieniu i okrągłym lub owalnym kształcie, zazwyczaj są bezbolesne. Najczęstrzym miejscem jest pięta, paluch czy krawędzie stopy.

Przyczyny powstawania modzeli:

* deformacje w układzie kostnym stóp,

* zbyt częste usuwanie martwego naskórka,

* nieodpowiednio dopasowane obuwie.

Korekta wrastających paznokci (zakładanie klamry lub tamponady)

Wrastające paznokcie są nie tylko nieestetyczne i bolesne, ale także zagrażają zdrowiu pacjenta przez powstające tam infekcje. Istnieje kilka sposobów radzenia sobie z tym problemem. Najlepszymi z nich są: tamponada oraz specjalne klamry.

Podolog zakłada tamponadę, kiedy problem nie jest jeszcze mocno rozwinięty. Specjalne opatrunki nasączone preparatem dezynfekcyjnym oddzielają paznokieć od tkanek, w które się wbija. Ta metoda jest bezbolesna i stosowana zarówno przy istniejącym problemie, jak i jako profilaktyka, kiedy istnieją do tego przesłanki.

Klamry korekcyjne na wrastający paznokieć stosuje się, kiedy problem nie wymaga jeszcze metody chirurgicznej, a tamponada nie wystarczy. Haczyki mocuje się pod brzegi paznokcia, gdzie występuje wrastanie i łączy za pomocą drucika-pętelki. Tak przygotowana klamra wskazuje nową drogę wzrostu paznokcia. Górę pokrywa się specjalną masą, a dodatkowo w domu pacjent zakłada opatrunki ze środkiem przeciwzapalnym. Metoda jest bezbolesna, praktycznie nieodczuwalna a dodatkowo przynosi ulgę natychmiast po założeniu klamry.

Personal naszej kliniki to wykwalifikowana kadra, świadcząca nowoczesne zabiegi, dostosowane do potrzeb naszych klientów.